Rytmen i mig

 
Kom igen!
 
Efter allt som hänt, varför återvände jag, till den dystra värd. fylld av diesel och bensin. Dieseln strömmar i mina ådror. Den kom inte att hitta vägen ut ur min kropp. Jag känner rytmen i mig än, och jag säger nej.
 
Tänk om. Jag flyr men värdens bensin får mig att andas vidare i en värd där jag vill leva i.
utan dig är jag förlorad.
 
Jag är fri. Jag är svart jag ser bara diesel runt mig. Jag andas bensin, mitt blod pumpar fel, jag hittar inte ut. Nu är allt förlorat, jag är här igen och allt är nu förlorat.
 
Tänk om. Jag flyr men värdens bensin får mig att andas vidare i en värd där jag vill leva i.
utan dig är jag förlorad.
 
Jag kan höra dig. Jag ger dig all min kraft, alla mina svek allt ger jag dig nu. Kom igen, kom igen, kom igen, kom igen. Men bensinen behåller jag själv.
 
 

Kommentera här: