intervju med Songs Of Boda

Personliga frågor om bandet och deras medlemmar:
Har ni spelat i något tidigare band? Ja det har jag. Ganska mycket faktiskt. Jag är och har varit gitarrist i tex: Rambling Nicholas Heron, Daniel Norgrens band,Anders Enda Barnet m.m 
Hur kommer de sig att ni började komma in på musik området? Jag började spela gitarr när jag var 9 år och blev fast direkt faktiskt. Det är fortfarande lika kul! 
Vad heter ni?/ Vem spelar vad?/ Hur gamla är ni? jag heter Daniel Boda Skoglund och jag sjunger och skriver låtarna i Songs of Boda. 
Har ni haft tidigare medlemar? I nuläget är vi 4 st men det har kommit och gått medlemmar och det kommer säkert ändra sig i framtiden också. 
Gjorde ni musik redan när ni var små? Ja jag började skriva låtar ganska tidigt. Kanske runt 11-12 sådär. 
Vart kommer ni ifrån? jag är född i Borås, men bor idag i Göteborg. 
Vilket år startades bandet? Songs of Boda har funnits sedan 2006. 
Vad spelar ni för musik stil? Gitarrbaserad pop/rock 
Vad inspireras ni av? Oj. Många saker. Jag har haft många idoler genom livet. Jimi Hendrix och Alice Cooper som liten. Längre fram blev det Tom Waits. Idag inspireras jag mer av allt möjligt. Ett fräckt ljud. En bra mening. 
Hur ofta repar ni? Lite då och då. Inte så regelbundet. 
Vart repar ni? I Majorna, Göteborg. 
Hur har ni utvecklats sedan ni började med musiken? Mycket och många olika faser. Ifrån hårdrock via jazz till idag! 
Har ni något annat intressen eller jobb utanför bandet och musiken? Ja absolut! 
Ni söker bokningsbolag, vad har ni för tankar och krav runt det? Att man vill ha ett bokningsbolag som gillar och brinner för det jag gör. Musiken. Och att man har en härlig relation med varandra. 
Frågor om eran musik och texter:
Hur kommer de sig att ni gör musik? Det är som sagt något jag gjort hela livet och det är en del av den jag är. Det är en ständig utveckling och följeslagare. 
Vad handlar era låtar om i de stora hela? Allt möjligt. Livet och allt det där. 
Vem skriver texterna? Jag. 
Vem gör musiken? Jag tillsammans med mina musiker. 
När ni ska göra en låt börjar ni med musiken eller texten? Olika. Ibland samtidigt, ibland separat. Ibland får man värka fram en låt och ibland blir den färdig direkt. Sen får man se om den klarar sig ändå. En del är värdelösa nästa gång man sjunger den och en del kan man aldrig släppa. 
I vilken miljö brukar ni göra era låtar? Det kan vara faktiskt överallt. 
Spelar ni bara egna låtar live eller även covers? Mest ege, men ibland en go cover. 
Vilket språk sjunger ni på? Engelska. 
Frågor angående era spelningar och liknande uppträdanden:
Vart var erat första gig? Råda Säteri
Vart var erat senaste gig? Borås
Vart har ni spelat i år? Vart har ni planer att spela resten av året? Absolut. 18:e april på Dirty Records i Göteborg. 22:e april i radio P4. 

Kommentera här: