intervju med Daniel Börefelt.

Vad heter dit enmansprojekt? Jag har inget. brukar köra på mitt smeknamn: Böris.

Hur länge har du spelat med enmansprojektet? Skrivit låtar sedan ca 2005.

Hur har du utväxlats sedan 2005? Jag har jobbat mycket med melodier, men aktar mig för att skriva "Nittar".

Hur många spelningar har du haft? Svårt att säga eftersom jag har två andra band som pnoriteras, men allt från 10 - 25, håller inte röningen.

Vart har du spelat? Skylten, olika kafeér och en del privata fester.

Vart planerar du att spela i år? Främst sandvikfest ihop med oblivions och captain jacks army.

Spelar du bara gitarr och sjunger? Jag och ibland munspel och ukulele.

Vad spelar du för musik still? Man kan säga singer/song writer.

Varför spelar du just dynamisk och känslosam musik? Vanligtvis spelar jag ganska hård och rockbaserad musik men ibland måste man få utlpp för sina känsligare sidor.

Vad spelar du i för band förutom ditt enmansprojekt? Oblivions och Butterfly.

Har du spelat i tidigare band? / Vilka i så fall? Många. bland annat captain jacks army, commänd och the bricks.

Vad är planerna med din musik just nu? Bara spela live och eventuellt även spela in en Ep.

Du håller på med en skiva, när kommer den komma? Om den blir av ska jag söka bolag och liknande, men finns det inget intreessant sp släpper jag den privat.

Vad har du för internet sidor? Kommer starta en FB sida i dagarna, that´s it.

Dina personliga texter vad handlar dom om? Förhållanden, naturen och våra problem som människor.

Vad har du för förebilder? Alanis Morristte, Ansuk, Bob Dylan, Neil Young, Foo Fighters, Janis Joplin, Joni Mitchell och Tom Waits.

Hur får man tag på dig? Fb.

Har ni något i att till lägga? Nej eller jo, tack för Gägern. :)

 

Kommentera här: