intervju med David Gustafsson.

Inledning!

 

David är en trevlig och entusiastisk Persson.

Han spelar Singer - songwriter och jobbar med musik produktion på heltid.

Och har jobbat som Singer - Songwriter sedan slutet av 2010.

Han säger själv att hans låtar är till för att spelas live. Hans karriär började på Elsas hus.

Jag kallar det singer - songwriter brist på andra ord. Med en gåva ifrån hans tidigare lärare fick han studio prylar att börja sitt arbete med.

Det skulle vara kul att försätta spela live. Så länge man har det, så är det kul.

Allmänna frågor om David  Gustafsson singer - songwriter:

Har du spelat i något band tidigare?  Nej

Vad heter du?/Hur gammal är du?/Vad spelar du för instrument?

David Gustafsson - 28 - Mest Gitarr. (Alla instrument på mina skivor).

Vart kommer du ifrån? Linköping

När startade du ditt Singer - songwriter? 2010

Vad spelar du för musik stil? Singer - songwriter.

Frågor angående dina texter och skivor:

Vad handlar dina låt texter om i det stora hela? Dom handlar om: Människor, frustration.

Hur många låtar har du färdig skrivna? 40 cirka. Men 24 av dom finns än så länge på skivorna. 

Vad heter dina skivor?/Vilket år kom dom?

Jag vet att du vill ha mig - 2014.

Lämna skiten fri - 2015.

Finns skivorna bara på Spotify? Finns på Bengans och crazy records.

Har du planer på flera skivor? Ja, det har jag.

Frågor angående spelningar och konserter:

Vart var ditt första gig? Elsas hus.

Var vart ditt senaste gig? Lorient.

Hur känns det att du var för band till Jorge Salán? Bra, Jag har varit förband till ganska många nu. De känns kul tycker jag. Det är en bra skans att spela för folk som man annars inte skulle spelat för.

Vart har du spelat i år? mycket på Lorient, Norrköping, Stockholm, Åtvidaberg och mitt ut i skogen.

Vart har du planerat att spela resten av året? Kommer nog inte hinna med något mer i år efter Linköpings 3 gig som är planerade.

Frågor angående framtids planer/inspirationer/Sider:

Vad tror du att du gör om 10 år? Ingen aning, åldras med stil.

Vad skulle du gör om musiken inte fans? Då skulle jag skapa den.

Vad har du för internet sidor?

Youtube: Youtube.com/User/davidd0120

Blogg: Davidd0120.bloggspot.se

Facebook: Facebook.com/davidgustafsson231052700301222

Sound Cloud: soundcloud.com/davidgustafsson-2

Spotify: David Gustafsson.

Instagram: DavidGustafsson0120

Har du nytt material på g? Ja, absolut Men det är inte klart.

Har du något att tillägga? Nej.

Kommentera här: