intervju med Simon Ådahl.

Vilka band har du spelat med innan du började spela solo? Alea Jacta Est, Edin Ådahl, Instant Hits och Husbands

Vilket år hoppade du av "Edin-Ådahl"? 1992
Vad heter du?/Hur gammal är du?/Vad spelar du för instrument?
Simon Ådahl - 59 - Bass, Kiv bord och Gitarr.
Vart kommer du ifrån? Finland.
Vad skulle du kalla din musik stil? Power Pop
Vad är din åsikt om att bedårande barn gjort cover på din låt? att man ska fråga lov innan. och när man frågar lov så ska man få skansen att höra låten innan.
Vad betyder låten "Jag tänker be för Sverige" För dig? egentligen sat jag och kolla på nyheterna och då hade han blivit i gäl sparkad och han hade inte gjort något. och då fick jag inspiration till att göra något som lede till låten.
Hur kommer det sig att du skrev just om Sverige? I och med att jag såg de på nyheterna. När jag växte upp så va de inte så här hårt. nu är det mer våld än på 60 talet.
När började du med musik som ett jobb? 1980.
Vad heter skivorna du har gjort solo?
Ledtrådar
Youre the One
Larm
Big Bang.
Vad heter skivorna du gjorde med Edin-Ådahl?
Edin- Ådahl
Alibi
Maktfaktor
Into My Soul
Reser Till kärlek
Kosmonaut
minnen
Revival
Vilken låt är du själv mest nöjd med? Jag Väntar På Dig och Maktfaktor är jag mest nöjd med.
Hur var det att vinna melodifestivalen 1990?/Är det något du vill upp leva igen, fast solo? Nej, jag skulle inte vilja vinna solo, det va omtumlande och stressande och samtidigt väldigt roligt att göra.
Vad handlar dina låtar mest om? Min tro, jag sjunger mycket om det jag trot på. jag tror inte på religion men på relationer.
Vart har du spelat i år? har tio gig i månaden så kan inte räkna upp de. Blekinge igår och Vimmerby i morse och på väg till Linköping. 100 - 120 platser per år vi spelar på.
Vart var ditt första gig?  Utanför Västerås Surahammar.
Vart var ditt senaste gig? Vimmerby.
Vad har du för framtids planer? jag håller på med en ny Plata, och den kanske kommer ut mot sommar hösten nästa år. men jag har inget namn på den.
Har du nytt material på g? jag sitter och gör låtar just nu. så ja.
Har du något att till lägga? Nej.

Kommentera här: