Intervju med Mathilda Lindgren.

Hur gammal var du var med i Kajsa kavat? 4,5
Träffade du Astrid nån gång? Ja, fast inte på inspelningen, det var några år senare när jag sjöng i en kör. 
Vart kommer du ifrån? Stockholm.
Hur kom du in på just teater? Läste i tidningen om audition för Kajsa kavat, egentligen var jag ett halv år för ung. jag åkte med pappa dit för att se hur en inspelning gick till. Och ett tag efteråt ringde dom.
Föredrar du att va skådespelare eller musiker? Lite lika egentligen. Men nu idag gör jag musiken då jag även har med lite teater. Skulle vilja göra en musikal det skulle va coolt. Men nu är det musik för hela slanten.
Vad heter ni?/ vem spelar vad? 
Peter s - monome, keyboard
Mathilda - sjunger
Peter h - elgitarr
Har du varit med i något tidigare band? Ja, Riltons Vänner som är tillbaka nu. 2002-2006 var jag med.
Hur kom Artymove till? Vi började med Peter S och Jonas som starta bandet. Vi träffades innan en spelning. Då jag spela mitt andra band.
Vart spelade ni under 2016? Stockholm mest.
Vilken låt ska ni göra video på? Chinese Lock 
Vad heter era EP, singlar,album och när kom dom?
Album All Time Winners 2016
Singlar ifrån det albumet.
Singel Boring 2016
Album A 2008
Album Bones 2007
EP Bankruptcy 2012
EP So Real 2013
Flera EPs finns på Spotify
Vad har ni för internet sidor?  
Hemsida: www.artymove.com
Facebook
Twitter
Instagram (artymoveofficial)
Spotify
Youtube
Har du något att till lägga? Jag är så inspirerad av dig. Och vill ha samma engagemang som du. Håll utkik på sidan.

Kommentera här: