intervju med Songs Of Boda

Har du spelar i något band tidigare? ja det har jag! Flera stycken faktiskt. 
Vad har hänt sen sist? ja jag har släppt två skivor sen sist tror jag. Den ena heter Iago"och den andra heter "Meanwhiling". Och så har jag varit ute spelat en hel massa, här och där. Förra helgen var jag i Hamburg. 
Vad heter du?/ vilket instrument utövar du? jag heter Daniel Skoglund och kallas för Boda. Jag spelar i huvudsak gitarr och sjunger, men också bas, piano, lap steel m.m. 
Vilket år började du med musiken? Jag började spela gitarr när jag har 9 år (1989) 
Vart kommer du ifrån? jag är född och uppvuxen i Borås, men bor sen snart 20 år i Göteborg. 
Vad föredrar du att kalla din musik stil? Jag brukar säga att jag gör musik med utgångspunkt i de amerikanska musikstilarna. Rock, country och blues. Men jag gillar verkligen musik av alla slag. 
Vart har och ska du spela i år? Lite Göteborg och i min hemstad Borås. 
Har du nytt material på g? Ja! Har precis börjat repetera nytt material inför inspelning och produktion av en ny skiva. Det blir grymt! 
Vad har du för framtids planer? Att få fortsätta hålla på med min musik och att fortsätta utvecklas som artist. Och människa. 
Vad har du för internet sidor? Jag har instagram och Facebook. Nån tumblrsida finns också. Den finns ju musiken på typ alla plattformar för musik. 
Har du något att till lägga? Inte mer än HEJA DIG ROBEX! Såna music lovers som du är nödvändiga för att vi som gör och framför musik ska fortsätta hålla på! 

Kommentera här: