intervju med Josef Nilsson

Vad heter dit projekt? Mitt senaste projekt var mitt debutalbum, som gick under namnet LAVINFARA
Vilka år var du med i nolltolerans? 2013
Hur ofta jäst spelar du med nolltolerans? På deras flesta spelningar dom haft i stan, ska möjligtvis följa med på deras kommande turné. 
Vad heter du?/Hur gammal är du?/Vart kommer du ifrån? Josef Nilsson, 20 år gammal, född o uppvuxen i Storuman men nu boende i Umeå. 
Vad spelar du för musik stil? Hiphop/rap
Varför just hiphop? Alltid diggat genrern, o när ja väl började med den själv så blev ja fast. De är min grej helt enkelt. 
När startade du detta projektet? Började skriva på Lavinfara kring december/januari 2013/2014
Vart har du spelat under detta året? Lite festivaler, små events här i Umeå, även stlhm. 
Vart ska du spela resten av året? Så många ställen som möjligt, just släppt albumet så allt håller på planeras. 
Vart var dit första gig? Mitt första gig var nog hemma i Storuman när jag var liten..nån fritidsgård säkert.
Vart var dit senaste gig? Mitt senaste gig va r på TC här i Umeå. 
Vart ska du spela resten av året? Runt om i Sverige. 
Vilket skivbolag är de ni jobbar med och deltar i? Random Bastards
Hur är planerna på turné? inga beslut har tagits kring turné ännu.
Vad handlar dina låtar om? Många av mina låtar är på olika sätt kopplade till inlandskulturen jag växt upp kring. Annars vardagligt liv för mig som 20 årig kille i Norrland. 
Hur många låtar har du gjort? Otroligt många…osäker exakt hur många.
Hur lång tid tar en musik video att göra? Väldigt olika, allt från en helg till flera månader. 
Gör du bara egna låtar eller även covers? Endast egna låtar, inga covers. 
Har du nytt material på ge? absolut! jag jobbar dagligen med kommande grejer.
Har du något att till lägga? Tror inte det, tack  för en intressant och kul intervju! 

Kommentera här: