intervju med Alexanderson music

Har ni spelat i något tidigare band? Mitt första band var Sound of Joy på det glada åttiotalet, sen har jag spelat i olika konstellationer genom åren. Hade ett band som hette Java under gymnasietiden. Men mestadels har jag sysslat med tillfälliga konstellationer som inte haft något namn utan bara satts ihop för ett ändamål; en fest, ett kompband till nån artist och liknande.
Vad heter ni? /vem spelar vad? Jag heter Per Alexanderson och spelar gitarr, piano och sjunger. 
Vart kommer ni ifrån? Jag kommer ursprungligen från lilla Töcksfors i västra Värmland, en ort jag också sjunger om i min första låt på Spotify, Töcksfors ToR. Jag bor sen 26 år tillbaka i Örebro.
Vad föredrar ni att kalla er musik stil? Singer/songwriter, pop. Jag skriver både på svenska och engelska men de flesta är på svenska.
Vart har och ska ni spela i år? Söndag 18 augusti spelar jag på Mangsgården i västra Värmland, där jag växte upp. Under oktober (datum inte fastställt) kommer jag att göra en välgörenhetskonsert för Stadsmissionen i Örebro. Sen hoppas jag att få spela på festivalen Folk at heart i Örebro i januari 2020.
Har ni nytt material på g? Jag planerar att släppa minst en låt till på Spotify under hösten, har ganska mycket outgivet material som bara spelats live.
Vad har ni för framtids planer? Jag vill komma ut och spela mer, både min egen musik men även ta jobb i mitt nystartade företag som musiker/sångare på vigslar och begravningar.
Vad har ni för internet sidor? 
www.alexandersonmusic.wordpress.comhttps://www.facebook.com/Alexanderson-music-377523056182894/ Instagram: alexanderson_music
Har ni något att till lägga? Jag har hållit på med musik på olika sätt hela mitt liv. I samband med att jag lämnar mitt jobb som pastor hoppas jag kunna leva åtminstone delvis på musiken.

Kommentera här: