intervju med Miazma

Vilka var med och grundade bandet? Ursprungligen runt 96-97. Det var jag och en god vän till mig, Tomas Tornevall. Sedan slutet av 99 är Miazma mitt soloprojekt.

Vad heter ni?/Vem spelar vad?/Hur gamla är ni? Kristian Olofsson / Det är jag som skriver text och musik, spelar och sjunger, mixar och producerar / 36.

Vart kommer ni ifrån? Klippan i Skåne

Vad heter era 4 skivor?/Vilka år släpptes dom?

Judgement Day, 2001

”17”, 2002

Shattered, 2004

Dollar Rush, 2007

Dressed in black, 2011

Miazma, 2014

Jag har från början släppt all musik jag gör under namnet Miazma gratis online. ”Dressed in black” släpptes även på itunes och spotify (+ några liknande tjänster till) utöver att vara gratis på min hemsida för de som vill köpa. ”Miazma” är en limited edition samlingsskiva sammanställd av Oskar Terramortis på Gothic Music Records och är den första fysiska skivan. Förutom utvalda tidigare låtar innehåller den även 4st nya.

Vilka medvärkar att göra skivorna? Jag.

Hur lång tid tar en skiva att göra? Så lång tid som behövs.

Har ni nytt material på ge? Jodå, jag skriver låtar och spelar in lite hela tiden, det som passar under namnet Miazma sparar jag undan för framtida släpp.

Kommentarer:

1 Mohammedi's | Art, model & designer:

Nice!

Kommentera här: