intervju med Slim Vic

Har ni spelat i något tidigare band? Just nu är jag med i Alderholmens Futuristiska, Dieselkopf samt Hawaii
Vad heter ni? /vem spelar vad? Slim Vic är mitt artistnamn, spelar mestadels ambient musik live, annas DJar jag rätt mycket där jag oftast bjuder på blandning av remixade tongångar från olika delar av världen samt ljudkonst.
Har ni haft tidigare medlemmar? Har gjort en mängd olika samarbeten genom åren.
Vilket år grundade ni bandet? Började göra musik 1999 då under namnet FinSpelarViktor
Vart kommer ni ifrån? Gävle
Vad föredrar ni att kalla er musik stil? Ambient 
Vart har och ska ni spela i år? Har spelat på en hel del egenarrangerade ambientkonserter men i sommar ska jag spela med Dieselkopf på Gefle Metal Festival.
Har ni nytt material på? Har ett nytt album halvklart som jag hoppas fåp klart i höst, annars kommer en split album tillsammans med PRO424 i höst samt ett album med bandet Alderholmens Futuristiska.
Vad har ni för framtids planer? Jobbar framför allt med ett livekoncept som jag kallar ’Glitch Scratch’ där jag kommer använda 10st vinylspelare.
Har ni något att till lägga? Älskar katter!

Kommentera här: