intervju med Lotta Ramel

Hur kommer det sig att du fick rollen som ”Diana” rederiet? Jag fick spela Diana för att jag provfilmade för rollen och producent samt regissör tyckte jag passade bra i rollen.

Hur var det att spela rollen som din mamma i ”ted för kärlekens skull”? Att spela min egen mamma var en väldigt schizofren upplevelse eftersom samtidigt spelade Happy Jankell mig och Dan Johansson min pappa. Blev lite konstig upplevelse i kostym och mask för alla gjorde sitt jobb alldeles utmärkt. Resultatet blev i mina ögon superbra! Allt för konsten ; )

Hur träffade du Ted Gärdestad? Vi möttes på Expressens vårfest!

Vilken film är du mest stolt för att få ha varit med i? Det får nog ändå bli en tv-film som heter La strada del amore!

Vad är din dröm roll? Alla roller som har något att berätta är mina drömroller.

Din far var ju en känd musiker, hur kommer det sig då att du inte valde den vägen i livet? Jag vet faktiskt inte….jag var nog inne på att bli veterinär egentligen. Sen har jag ju scenkonsten i mig från början av mitt liv. Tur ändå att jag inte blev veterinär….är rätt allergisk mot hundar…

Är det något du ångrar? Nej, jag ångrar ingenting.

Vad har du för internet sidor? Om man vill se lite om var min föreställning Povels Naturbarn spelar, så kan man gå in på povelsnaturbarn.se

Har du något att till lägga? Lev livet fullt ut. Alla är olika, alla är lika mycket värda. Tänk ett extra varv innan du röstar i våra politiska val. Stöd alla som arbetar inom skola, vård och omsorg. Utan dom skulle vårt samhälle kraschlanda. Ha en supersommar och glöm inte att omsorg och solidaritet är viktigt!! Värna demokratin.

Kommentera här: