intervju med Ante

Har du spelar i något band tidigare? Ja, flera. Kan nämna Rubachica Band, Lide Najs, Solklart, Hanouneh & The Rolling Rebels m fl.
Vad heter du?/ vilket instrument utövar du? Folk kallar mig "Ante". Jag lirar gitarr, men även andra instrument och percussion.
Vilket år började du med musiken? Jag började sjunga i unga år, men plockade upp gitarren när jag var runt tretton år.
Vart kommer du ifrån? Jag kommer ifrån Eslöv i Skåne.
Vad föredrar du att kalla din musik stil? Jag spelar först och främst rotreggae
Vart har och ska du spela i år? I år har det varit komplicerat med COVID-19 i Frankrike. Har spelat på några tillställningar här i Valence. Vi får se hur resten av året utspelar sig.
Har du nytt material på g? Spelar ständigt in nytt material. Ingen platta i sikte än så länge, men en hel del samarbeten i Frankrike och Sverige.
Vad har du för framtids planer? Har en plan att starta ett band här i Frankrike och förhoppningsvis turnera lite.
Vad har du för internet sidor?
https://soundcloud.com/ante-lide-najs
https://www.youtube.com/channel/UCE90726PluyOVN0qfWFx5FA
Har du något att till lägga? Ja, en stor big up till alla artister och musiker som sliter för att få ihop det i sviterna av inställda spelningar.

Kommentera här: