intervju med Cmy

Har du spelar i något band tidigare?
Ja när jag var tonåring spelade jag i punk/new wave band
samt relativt nyligen i ett synth/wave band som heter Reverbal Sign. Vårt projekt är på is, men
vem vet vad som händer i framtiden.

Vad heter du?/ vilket instrument utövar du?
Camilla heter jag eller Cmy (förut Miss Cmy) som artistnamn. Min set up består av diverse maskiner såsom TB-303,
TR-606, Elektron Digitakt och diverse effekter. Jag har faktiskt en bongotrumma som jag haft med i en låt också.

Vilket år började du med musiken?
Jag började egentligen med musik redan när jag var nio år och lärde mig att spela gitarr,
men elektronisk musik började jag med runt 2003.

Vart kommer du ifrån?
Jag är född i Stockholm men uppvuxen i Göteborg.
Göteborg finns alltid i mitt hjärta och jag åker dit så ofta jag kan.

Vad föredrar du att kalla din musik stil?
Techno och ibland Ambient, alternativt Deep techno och acid med en ambient tvist.
Ibland när jag DJ:ar ute så kan jag köra lite hårdare techno. Det beror på vilket ställe det är.

Vart har och ska du spela i år?
Nästa spelning på Snickars nu i februari, här i Stockholm.
Efter det på en technoklubb i Norrköping, Evigheten heter den. Sen får vi se, men
vill gärna köra mer live, och fokus 2020 kommer vara att producera så mycket musik
som möjligt.

Har du nytt material på g?
Det har jag. Ända sen i somras faktiskt och jag hoppas på att slutföra det snart.
Det blir Cmy techno.

Vad har du för framtids planer?
Att släppa skiva och spela mer live, men även DJ-spelningar är väldigt roligt.
Det vore också kul med någon form av samarbete.

Vad har du för internet sidor?
https://soundcloud.com/misscmy
https://www.facebook.com/MissCmy

Har du något att till lägga?
En gång i tiden funderade jag på att gå musikhögskola men den planen
lades på is när jag köpte min första synth (Tack Elektron).

Kommentera här: