intervju med Ironic Sweden

Har du spelar i något band tidigare? Nja jag gjorde nått inhopp i ett rockband för många många år sen men inget seriöst innan jag drog igång Ironic Sweden på allvar. 
Vad heter du?/ vilket instrument utövar du? Dan Ritzén. Och det skulle väl vara synth i såna fall men all min musik görs med mjukvarusynthar.
Vilket år började du med musiken? Jag startade 1998 faktiskt. Dels som DJ och dels med att ta fram små embryon till låtar.
Vad föredrar du att kalla din musik stil? Hmm BodyPop’ish
Vart har och ska du spela i år? Har aldrig spelat live och har inga spelningar inbokande. 
Har du nytt material på g? Jag har ständigt ca 20 låtar i pipen som jag jobbar med så ja, det är absolut nytt på gång
Vad har du för framtids planer? Mina planer är att släppa MINST en EP per år. Gärna två, men tycker jag inte låtarna håller måttet så går jag ner på en EP. 
Vad har du för internet sidor?  
https://m.facebook.com/theironicsweden/ Har du något att till lägga? Värt att tillägga och lite kul information är att all min musik faktiskt skapats i en husvagn. Och numera i enhusbil då jag bor permanent i bilen. 
All musik och all sång spelas in här. Ingen Fancy studio alltså. En MacBook, en mikrofon och ett jävla driv och ambition sen fixar sig det mesta ;)

Kommentera här: