intervju med Snild Dolkow

Har du spelar i något band tidigare? Jag spelade i ett band som hette Katacombs med mina klasskompisar i högstadiet. Jag var sångaren. Vi spelade in några låtar, men de går nog inte att hitta längre. Jag spelade med några kompisar i gymnasiet också, men det var mest på skoj i replokalen.
Vad heter du?/ vilket instrument utövar du? Jag heter Snild Dolkow. Jag började med att spela trummor, sedan gitarr, men musiken som jag har släppt är gjord med syntprogrammet Korg DS-10 till Nintendo DS.
Vart kommer du ifrån? Mamma och pappa är från Osby- och Hässleholmstrakterna i Skåne. Jag är uppväxt i Malmö, flyttade till Lund för studier, och nu bor jag en bit ut på landet.
Vad föredrar du att kalla din musik stil? Jag vet inte, det är så svårt med musikgenrer. Kanske "instrumentell elektropop"? Pappa brukar säga "sånt där blippbloppande".
Har du några planer på att börja igen? Det vore kul att göra lite ny musik, men jag är inte så sugen på mer Korg DS-10. Jag har funderat lite på att kanske skriva ett eget syntprogram, men det skulle såklart ta mycket tid.  Just tid har jag haft mer ont om sedan jag slutade skolan och började jobba. Men jag hoppas verkligen att ni inte hört det sista av mig än!

Kommentera här: